Tu stii care este publicul tau?

Indiferent de domeniul de activitate, pentru a-ţi creşte afacerea trebuie să ştii pe cine targetezi, care este audienţa ta. Poate unii cred că produsul lor se adresează tuturor, dar este greu şi costisitor să faci produsul tău cunoscut întregii lumi. Trebuie să afli pe cine targetezi şi care este nişa ta şi să depui eforturi spre acestea. Te va ajuta să devii eficient şi să te dezvolţi, pentru că o dată ce ştii cui vinzi, vei ştii cum să creezi pentru ei.

Iată câteva lucruri care să te ajute să afli cine cumpără de la tine şi cine ar trebui să cumpere.

Cine sunt ei?

Răspunsul la această întrebare trebuie să fie primul lucru pe care trebuie să îl afli. Aceasta presupune alte întrebări. Ce fel de activităţi au? Ce muzică ascultă? Ce produse folosesc? Ce vârstă au? Răspunsurile la aceste întrebări şi la multe altele de acest fel te va ajută să înţelegi mai bine persoanele pentru care creezi.

Dacă tu sau clienţii tăi nu ştiu cui i se adresează, atunci veţi bâjbâi prin întuneric şi veţi spera că veţi avea succes. Există momente când ai o varietate de oameni în audienţa ta, dar tu trebuie să găseşti punctele comune dintre ei.

Cercetează

Nu este aşa de greu să afli cine este audienţa ta, chiar dacă poate ţi se pare aşa. Totul ţine de felul cum îţi aduni informatiil, ce întrebări pui şi ceea ce faci cu informaţiile obţinute. Dacă de exemplu ai un magazin de tricouri cu imprimeuri şi doreşti să vinzi ce le place clienţilor, pur şi simplu întreabă clienţii prin diverse chestionare online (sau faţă în faţă dacă este vorba de un magazin fizic) ce anume îi atrag la imprimeurile tricourilor.

Dar să fii sigur că ai pus întrebările potrivite. Dacă doreşti să afli de ce unei persoane îi place un anumit design, nu o vei întreba ce mărime poartă la tricou. Nu îţi pierde timpul cu întrebări plictisitoare legate de vârstă sau venit, mai degrabă pune accent pe interesele lor.

Bazele creaţiei

După ce ai adunat toate informaţiile necesare şi ştii că îţi cunoşti audienţa şi scopul, este timpul să treci la procesul de creaţie, de design.  Ca să creezi un design eficient trebuie să încorporezi toate teoriile de design cunoscute. Dar cea mai importantă teorie este cea de ierarhie vizuală. Ca designer, trebuie să ştii că ai puterea să îţi imaginezi cum arată audienţa ta când se uită la un flyer creat de ţine sau la un banner. Foloseşte acest avantaj în favoarea ta.

Crearea site-ului

Cel mai important element vizual pe care îl ai la îndemână şi trebuie să îl foloseşti este site-ul. Unii oameni vor ajunge întâmplător acolo, alţii vor intra direct pe el pentru a obţine mai multe informaţii. Trebuie să afli  de ce vin clienţii pe site şi ce vor ei să afle.

Mulţi web-designeri şi proprietari de site-uri cred că singurul scop al site-ului este să spună tuturor despre un anumit serviciu sau produs şi de ce el este cel mai bun. Dar de fapt nu e chiar aşa. Un site trebuie să fie extensia afacerii tale şi trebuie folosit în principal pentru comunicarea cu clienţii tăi şi cu potenţialii clienţi.

Încearcă să păstrezi un mesaj clar pe site, dacă ai mai multe produse, evidenţiază unul singur. Creează un sentiment, spune vizitatorilor de ce clienţii tăi revin.

Să determini care este piaţa targetată nu durează mult, dar trebui să te asiguri că o faci într-un mod profitabil pentru tine. Business-ul tău şi clienţii tăi se bazează pe elementele vizuale pe care le creezi, dacă acestea tind să nu fie eficiente vor avea un impact negativ asupra muncii tale. Trebuie să te asiguri că lucrezi inteligent (făcând cercetare şi folosindu-te de ea) mai mult decât lucrezi din greu (creezi o mulţime de elemente vizuale şi speri că cineva le va folosi).

Daca simti, fa-o, noi iti multumim oricum
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page